Conèixer i utilitzar el rap com a eina de reivindicació i/o resolució d'una situació violenta.
Valorar les arrels africanes de la música actual.
Desenvolupament de l'activitat
De quina batalla parlem? De les batalles de galls. Com pot ser que música actual com el hip-hop tingui arrels africanes? Amb un repàs a la història de la música es dóna resposta alhora que es mostren clips de vídeo de diferents estils i evolucions musicals. La història de la música es troba influenciada per les injustícies i els conflictes micro i macro. A través d’una dinàmica dels conflictes es tracten les diverses actituds que es poden tenir per resoldre situacions. En molts casos la música ha servit com a vàlvula per evitar una resolució agressiva dels conflictes, com pot ser a través d’estils com el krump i la capoeira, que també impliquen balls. L’alumnat detecta quin tipus de violència pateix al seu entorn i utilitza la creació d’un rap personal com a resposta assertiva davant d’aquesta.
Públic preferent: Estudiants Secundària Màxim participants: 33 persones
Dies preferents: A convenir Durada: 1 hora
Requeriments de l'espai
Aula o espai polivalent; bolígrafs; Taules i cadires; ordinador, altaveus, internet, projector, pantalla...